Marketing szeptany piekary

Jedna pani drugiej damie…

A słyszałaś, że ta firma posiada bardzo dobre produkty? Wiesz, że tamci to robią super szkolenia? E tam, oni na rynku długo nie przeżyją, mówię ci. I tak powiadamy to jednym, to drugim, to i tamto. Nadajemy, przetwarzamy, relacjonujemy, być może nieraz nawet nieznacznie kłamiemy… Czasem coś ubarwimy, czegoś nie dopowiemy. Wszystko zależy, jaki rezultat pragniemy uzyskać. Nie ma co jednak skrywać, że w sprawach zawodowych, kiedy prowadzimy jakieś interesy, bardzo dobrze jest szeptać owocnie na swój temat, a może nie do końca przychylnie w kwestii konkurencji. Takie życie. Świat interesu bywa bezlitosny i barbarzyński niczym las tropikalny. Przeżyje tylko najsilniejszy osobnik. Marketing szeptany to nadzwyczaj przenikliwe narzędzie wywierania wpływów. Zarówno we wnętrzu branży, w jakiej działamy, jak też wobec klientów, do których kierujemy swoje materiały czy usługi. Są również tacy, którzy funkcjonują wedle powiedzenia: ” nie istotne jak, ważne żeby powiadali”. Jest to nieco ryzykowne. Niemniej jednak rozsądny zespół do spraw marketingu a przy tym public relations jest w stanie nawet w najwyższym stopniu sporne a przy tym niepochlebne sądy przekuć w sukces wizerunkowy. Potrzebujemy posiadać niemniej jednak pełne przekonanie, że są naprawdę najlepsi. Po to zatrudniani są eksperci, żeby każde przedsięwzięcie zużytkować z pożytkiem dla swojego chlebodawcy. By żaden szept nie uszedł ich uwadze i nie został przeoczony w światowym oddziaływaniu firma – konsument a także firma – konkurencja. Jest to ogromne narzędzie a przy tym silna sztuka, aby zaprogramować każde poczynania a przy tym założyć ich skutki i następstwa. Tak więc szemrajmy.


Możliwość komentowania jest wyłączona.